Klachten en meldingen

In Lummen streven we naar de best mogelijke dienstverlening voor onze burger. Bent u over iets niet tevreden? Laat het ons dan weten. Op die manier kunnen we actie ondernemen om onze diensten te verbeteren.

Door een melding te doen breng je gemeente en OCMW Lummen op de hoogte van specifieke situaties in de Lummense omgeving. Een put in de weg? Zwerfvuil? Straatverlichting dat niet werkt? Overlast? Vaak zijn het onvoorziene omstandigheden waar de gemeente niet aan kan doen. Met een melding help je de gemeente deze problemen op te sporen en aan te pakken. Een melding kan je doen via het Smartloket of Lummen app. 

Doe je melding hier

Ben jij ontevreden over het al dan niet verrichten van een handeling of prestatie van gemeente & OCMW Lummen? Dan kan je een klacht indienen. Een klacht kan gaan over dergelijke zaken: 

  • een foute handeling, beslissing of prestatie
  • het niet of laattijdig verrichten van een handeling of van een prestatie;
  • het afwijken van een wettelijke of reglementair vastgestelde procedure of van de bestaande wet- en regelgeving
  • het niet of slechts gedeeltelijk uitvoeren van een handeling, beslissing of prestatie;
  • het niet verlenen van de dienstverlening op een respectvolle of onpartijdige wijze.

Is dat niet het geval? Doe dan een melding via het Smartloket of Lummen app.

Dien hier je klacht in

Sinds 11 december 2022 is er een nieuwe regelgeving van kracht als medewerkers iets willen melden binnen de werking van het bestuur dat volgens hen niet door de beugel kan. Deze melding kan in alle discretie gebeuren en de melders zijn vervolgens beschermd tegen sancties. Bekijk onderaan de pagina deze regeling. 

 

Nieuwsbrief

Schrijf je in en ontvang het laatste nieuws uit Lummen in je inbox